Yemeksepeti Türkiye’de şimdiye kadar yapılmış en kapsamlı oyunlaştırma projesine imza atarak, kullanıcılarına baştan ayağa yepyeni bir deneyim sunmaya başladı.
Paylaşım, keşif ve yarışma ruhunu tetikleyen bu oyun ortamında 100’den fazla görev var. Yemeksepeti, kullanıcılarının birbirleriyle yarışabilecekleri bu proje ile semt bazlı kanaat önderleri yaratmayı hedefliyor ve kullanıcıların birbirlerinden ne yiyecekleri konusunda ilham almalarına imkan tanıyor.
Yemeksepeti, son dönemin en önemli dijital trendlerinden “oyunlaştırma” kavramını sistemine entegre ederek, kullanıcılarının karşısına yepyeni bir yüzle çıkmaya başladı.
Kullanıcılar artık profil sayfaları üzerinden hem kendileriyle hem diğer Yemeksepeti kullanıcılarıyla yarışabilecekler, birbirlerini takip ederek semtlerinde ne yeneceğinin en iyisini yine birbirlerinden öğrenecekler.
Paylaşım, keşif ve yarışma ruhunu tetikliyor
Yemekepeti’nin oyunlaştırma projesi, kullanıcılar için paylaşımı ve etkileşimi tetikliyor. Bu şekilde yeni alternatif lezzetler keşfetmenin önünü açıyor. Sunduğu “yarışma” ruhuyla yemek siparişini daha eğlenceli ve daha interaktif hale getirerek, kullanıcılarına baştan ayağa yepyeni bir deneyim yaşatıyor.
Kullanıcılar “muhtarlık” için yarışıyor
Yemeksepeti’nde “oyun” kullanıcıların aksiyonlarına bağlı olarak puan kazanmalarını ve kendi semtlerinde diğer kullanıcılarla rekabet etmelerini sağlıyor.
Buradaki asıl eğlence, diğer kullanıcılarla yarışmayı mümkün kılan “muhtarlık” oyunu. Kullanıcı yemek konusunda uzman olduğunu kendi semtinde kanıtlamak isterse, muhtarlık yarışına katılabiliyor. Her semtte hafta boyunca en çok puanı toplayan kullanıcı “muhtar” rozetini kazanıyor ve bu profiline yansıyor.
Bu şekilde, kullanıcılar yeni bir semtten sipariş vermek istedikleri zaman, oranın muhtarının seçimlerine bakarak, en iyi ve lezzetli tercihi bu doğrultuda yapabiliyor. Yarışın her semt özelinde ayrı ayrı oynanabilmesi de, Yemeksepeti’nin teknik açıdan zor ve büyük bir işin altından kalktığını gösteriyor.
100’den fazla görev kullanıcıları bekliyor
Oyun dahilinde belirlenmiş 100’den fazla görev bulunuyor. Bu görevler, yeni restoranlardan sipariş vermek, online kredi kartı ile ödeme yapmak, değişik mutfaklar denemek, günün farklı saatlerinde sipariş vermek gibi şekillerde farklılaşıyor. Bunlar ne kadar sık ve değişik şekilde yapılırsa, ona uygun olarak rozet kazanılıyor. Yorumlama, siteyi ziyaret ve sipariş paylaşımı üzerinden de kurgulanan çeşitli görevler bulunuyor.
Kebap Kralı, Gastronom, Uyurgezer...
Örneğin kullanıcı 2 farklı şehirden sipariş verdiğinde “Gezgin”, 10 geceyarısı siparişi verdiğinde “Uyurgezer”, Çin & Japon mutfağı kategorisinden 50 sipariş verdiğinde “Ejderha”, Kebap & Türk mutfağı kategorisinden 50 sipariş verdiğinde ise “Kebap Kralı” rozetlerini kazanıyor. 10 farklı siparişini kendi ağıyla paylaşanlar “Beğeni Avcısı”, 20 farklı siparişini paylaşanlar ise “Gastronom” oluyor.
Facebook arkadaşlarının Yemeksepeti profili takip edilebiliyor Kullanıcılar puanlarını, yeni rozet kazanmak için gereken görevleri ve diğer ayrıntıları profil sayfalarından görebiliyor. Profiline Facebook ile bağlananlar, kendi arkadaşlarının Yemeksepeti sayfalarını, nerede ne yediklerini ve rozetlerini takip edebiliyor.
Tüm bu detaylarla birlikte, kullanıcı eğer yarışmaya hiçbir şekilde dahil olmak istemiyorsa, ilgili bildirimleri kapatarak, Yemeksepeti’ni her zamanki gibi sadece sipariş için kullanmaya devam edebiliyor.
Dijital trendlerden ve Yemeksepeti dinamiklerinden ilham alıyor
Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın projeyi hayata geçirirken dikkate aldıkları noktaları, “Yemeksepeti’nde en sık karşılaştığımız sorulardan biri “Yemeksepeti neden bize yemek önermiyor” oluyordu.
Bu konuda şimdiye kadar site üzerindeki yön verici, restoran ve siparişlerle ilgili kullanıcılarımızın yorum ve puanlamalarıydı. Biz bir yerde ne yeneceğini en iyi o semtte sipariş verenlerin bildiğini düşünüyoruz ve oyun fonksiyonumuz ile bu paylaşımı bir kat yukarı taşıyıp artık kullanıcıların birbirlerinden ilham almasını mümkün kılıyoruz” sözleriyle açıklıyor.
“Türkiye’nin en kapsamlı oyunlaştırma projesi” Yemeksepeti’nin kurulduğu ilk günden bu yana kendini yeni teknolojik gelişmeler ve kullanıcı beklentileri ışığında hiç durmadan güncellediğini vurgulayan Aydın proje hakkında ayrıca, “Dünyanın en büyük oyunlaştırma şirketleriyle uzun süre çalıştık ama altyapıları ve vizyonları bizi desteklemediği için devam edemedik.
Oyunlaştırma projesinin tüm alt yapısını Yemeksepeti Bilgi Teknolojileri Departmanımız yaptı, yani %100 bir Türk projesi. Ayrıca, bu iş kapsamı itibarıyla da Türkiye’deki en büyük oyunlaştırma projesi olma özelliği taşıyor” dedi.
Yemeksepeti, son dönemin en önemli dijital trendlerinden “oyunlaştırma” kavramını sistemine entegre ederek, kullanıcılarının karşısına yepyeni bir yüzle çıkmaya başladı.
Kullanıcılar artık profil sayfaları üzerinden hem kendileriyle hem diğer Yemeksepeti kullanıcılarıyla yarışabilecekler, birbirlerini takip ederek semtlerinde ne yeneceğinin en iyisini yine birbirlerinden öğrenecekler.
Paylaşım, keşif ve yarışma ruhunu tetikliyor
Yemekepeti’nin oyunlaştırma projesi, kullanıcılar için paylaşımı ve etkileşimi tetikliyor. Bu şekilde yeni alternatif lezzetler keşfetmenin önünü açıyor. Sunduğu “yarışma” ruhuyla yemek siparişini daha eğlenceli ve daha interaktif hale getirerek, kullanıcılarına baştan ayağa yepyeni bir deneyim yaşatıyor.
Kullanıcılar “muhtarlık” için yarışıyor
Yemeksepeti’nde “oyun” kullanıcıların aksiyonlarına bağlı olarak puan kazanmalarını ve kendi semtlerinde diğer kullanıcılarla rekabet etmelerini sağlıyor.
Buradaki asıl eğlence, diğer kullanıcılarla yarışmayı mümkün kılan “muhtarlık” oyunu. Kullanıcı yemek konusunda uzman olduğunu kendi semtinde kanıtlamak isterse, muhtarlık yarışına katılabiliyor. Her semtte hafta boyunca en çok puanı toplayan kullanıcı “muhtar” rozetini kazanıyor ve bu profiline yansıyor.
Bu şekilde, kullanıcılar yeni bir semtten sipariş vermek istedikleri zaman, oranın muhtarının seçimlerine bakarak, en iyi ve lezzetli tercihi bu doğrultuda yapabiliyor. Yarışın her semt özelinde ayrı ayrı oynanabilmesi de, Yemeksepeti’nin teknik açıdan zor ve büyük bir işin altından kalktığını gösteriyor.
100’den fazla görev kullanıcıları bekliyor
Oyun dahilinde belirlenmiş 100’den fazla görev bulunuyor. Bu görevler, yeni restoranlardan sipariş vermek, online kredi kartı ile ödeme yapmak, değişik mutfaklar denemek, günün farklı saatlerinde sipariş vermek gibi şekillerde farklılaşıyor. Bunlar ne kadar sık ve değişik şekilde yapılırsa, ona uygun olarak rozet kazanılıyor. Yorumlama, siteyi ziyaret ve sipariş paylaşımı üzerinden de kurgulanan çeşitli görevler bulunuyor.
Kebap Kralı, Gastronom, Uyurgezer...
Örneğin kullanıcı 2 farklı şehirden sipariş verdiğinde “Gezgin”, 10 geceyarısı siparişi verdiğinde “Uyurgezer”, Çin & Japon mutfağı kategorisinden 50 sipariş verdiğinde “Ejderha”, Kebap & Türk mutfağı kategorisinden 50 sipariş verdiğinde ise “Kebap Kralı” rozetlerini kazanıyor. 10 farklı siparişini kendi ağıyla paylaşanlar “Beğeni Avcısı”, 20 farklı siparişini paylaşanlar ise “Gastronom” oluyor.
Facebook arkadaşlarının Yemeksepeti profili takip edilebiliyor Kullanıcılar puanlarını, yeni rozet kazanmak için gereken görevleri ve diğer ayrıntıları profil sayfalarından görebiliyor. Profiline Facebook ile bağlananlar, kendi arkadaşlarının Yemeksepeti sayfalarını, nerede ne yediklerini ve rozetlerini takip edebiliyor.
Tüm bu detaylarla birlikte, kullanıcı eğer yarışmaya hiçbir şekilde dahil olmak istemiyorsa, ilgili bildirimleri kapatarak, Yemeksepeti’ni her zamanki gibi sadece sipariş için kullanmaya devam edebiliyor.
Dijital trendlerden ve Yemeksepeti dinamiklerinden ilham alıyor
Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın projeyi hayata geçirirken dikkate aldıkları noktaları, “Yemeksepeti’nde en sık karşılaştığımız sorulardan biri “Yemeksepeti neden bize yemek önermiyor” oluyordu.
Bu konuda şimdiye kadar site üzerindeki yön verici, restoran ve siparişlerle ilgili kullanıcılarımızın yorum ve puanlamalarıydı. Biz bir yerde ne yeneceğini en iyi o semtte sipariş verenlerin bildiğini düşünüyoruz ve oyun fonksiyonumuz ile bu paylaşımı bir kat yukarı taşıyıp artık kullanıcıların birbirlerinden ilham almasını mümkün kılıyoruz” sözleriyle açıklıyor.
“Türkiye’nin en kapsamlı oyunlaştırma projesi” Yemeksepeti’nin kurulduğu ilk günden bu yana kendini yeni teknolojik gelişmeler ve kullanıcı beklentileri ışığında hiç durmadan güncellediğini vurgulayan Aydın proje hakkında ayrıca, “Dünyanın en büyük oyunlaştırma şirketleriyle uzun süre çalıştık ama altyapıları ve vizyonları bizi desteklemediği için devam edemedik.
Oyunlaştırma projesinin tüm alt yapısını Yemeksepeti Bilgi Teknolojileri Departmanımız yaptı, yani %100 bir Türk projesi. Ayrıca, bu iş kapsamı itibarıyla da Türkiye’deki en büyük oyunlaştırma projesi olma özelliği taşıyor” dedi.